Friday, May 1, 2020

在這五月的第一天 First of May





First of May" is a song by the Bee Gees with lead vocals by Barry Gibb, released as a single from their 1969 double album Odessa. Its B-side was "Lamplight". It also featured as the B-side of "Melody Fair" when that song was released as a single in the Far East in 1971 as well as in 1976 and 1980 on RSO Records.[2] It was the first Bee Gees single to be released after lead guitarist Vince Melouney had left the group. wiki


















4 comments:

  1. Bee Gees First of Song 帶我回到少女的年代, 猛然記起一段純真的友情, 我和他手拖手在荃灣三疊潭由一塊大石跳到另一塊大石的情景, 溜走了的日子令我回味無窮! 不知剛過八十的他是否仍活在世上?

    ReplyDelete
    Replies
    1. 他也是姓陳的, 知他大學畢業後, 在香港某所中學作育英材。 舊日純潔的友情, 留給我甜絲絲的追憶, 無謂網上尋找, 牽動漣漪, 若我和他有緣又互相牽掛的, 我倆在來生必再相遇。

      Delete
    2. 對!追憶總是美麗的。

      Delete